Εκτύπωση
Κατηγορία: Σκέψεις, λέξεις
Εμφανίσεις: 2304
joomplu:129Με τη θερμοκρασία να παίρνει παραδοσιακά την ανιούσα από τον Φλεβάρη και μετά, αρκετοί είναι εκείνοι που προγραμμάτισαν ένα ταξίδι μέσα στις επόμενες μέρες, εβδομάδες ή και μήνες, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα άλλωστε η περίοδος που ακολουθεί, μέχρι και τα μέσα του Φθινοπώρου, είναι γνώριμη ως "Τουριστική περίοδος" και κακά τα ψέματα, έχουμε συνδέσει τη συγκεκριμένη σεζόν με αγαπημένες διακοπές. Αυτήν τη χρονιά βέβαια, τα πράγματα είναι αρκετά ιδιαίτερα καθώς ο Covid-19, γνωστός και ως Κορωνοϊός, επελαύνει με αμείωτη ένταση σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με ένα συγκεκριμένο ερώτημα, το οποίο και έχει προκύψει ως απόρροια όχι μόνο της φυσικής ανησυχίας των ανθρώπων, μα και των αντιδράσεων που προκαλεί η πανδημία σε συνήθειες, συμπεριφορές, εταιρείες, κλάδους ή και ολόκληρα κράτη! Θα επιστραφούν οι προπληρωμές για όσα ταξίδια δεν πραγματοποιηθούν; Θα μου πείτε πως έχουμε ήδη αρκετά σοβαρά ζητήματα για τα οποία και χρειάζεται να ανησυχούμε, βέβαια όμως, αν σκεφτούμε πως βρισκόμαστε μπροστά από ένα σύνολο εξελίξεων που ήδη έχει αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία, τη στιγμή που η αγορά αιμορραγεί όλο και πιο επικίνδυνα, ή όποια ανησυχία και για αυτό το ζήτημα είναι δικαιολογημένη. Συν τοις άλλοις, δεν είναι δυνατό να έχεις δώσει χρήματα για μια υπηρεσία που ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να χρησιμοποιήσεις!

Σε περίπτωση που ο προορισμός μας έχει τεθεί σε καραντίνα, όπως για παράδειγμα η Ιταλία, και άρα έτσι κι αλλιώς είναι αδύνατο να ταξιδέψουμε, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη προσαρμοστεί. Ακόμα και η Ryanair που προσπάθησε να "αμυνθεί" όπως συνήθως, τελικώς προβαίνει σε αλλαγές εισιτηρίων ή επιστροφή χρημάτων. Καθώς η κατάσταση που ζούμε είναι πρωτόγνωρη και ιδιαίτερα ρευστή, τα παραπάνω αφορούν συγκεκριμένες περιόδους, οι οποίες και καλύπτουν τους περιορισμούς που ισχύουν τώρα. Αν το ταξίδι μας προορίζεται για αρκετό καιρό αργότερα, θα χρειαστεί να περιμένουμε επόμενες και νεότερες ενημερώσεις, οι οποίες και θα καλύπτουν τους περιορισμούς που θα ισχύουν για εκείνη την περίοδο!

Όσον αφορά το ξενοδοχείο έχουμε μια σειρά από επιλογές. Καλό είναι να "κινηθούμε" εφόσον το ταξίδι μας επρόκειτο να γίνει εντός των επόμενων 2 εβδομάδων, ώστε σε αντίθετη περίπτωση να εξυπηρετηθούν όσοι ήδη πλήττονται από τους περιορισμούς που τίθενται. Είναι σημαντικό αυτό, διότι ο τουρισμός πλήττεται σε παγκόσμιο επίπεδο, οπότε δίνοντας προτεραιότητα σε εκείνους που την έχουν πραγματικά ανάγκη, εξασφαλίζεται μια ομαλή επίλυση σε όλους μας, αποφεύγοντας έναν άσκοπο τηλεπικοινωνιακό συνωστισμό! Σε πρώτο στάδιο καλό θα είναι να έρθουμε σε επαφή με το ίδιο το κατάλυμα. Πολλά ξενοδοχεία έχουν προσαρμοστεί και προβαίνουν σε επιστροφές χρημάτων εφόσον ζητηθεί. Στην Ελλάδα δε, τα ξενοδοχεία κλείνουν και με το νόμο, οπότε και ήδη δημιουργούνται θέματα επιστροφής χρημάτων.

Airbnb, booking αλλά και άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες, από την άλλη, προσαρμόζονται επίσης σιγά σιγά και επιστρέφουν προπληρωμές, ακόμα και σε περίπτωση που το κατάλυμα δεν έδινε αυτήν την επιλογή. Και το Expedia με καθυστέρηση μπήκε σε αυτόν τον ρυθμό, οπότε, σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση με την 1η επικοινωνία μας, και η κράτηση μας έχει γίνει από κάποιο παρόμοιο site, μπορούμε να εισέλθουμε στον λογαριασμό μας και να δούμε τι έχει αλλάξει στους όρους και τις προϋποθέσεις. Η μη αυτόματη αλλαγή δεν σημαίνει πως δεν έχει υπάρξει αλλαγή, οπότε είναι πιθανό να χρειαστεί να έρθουμε σε επαφή μέσω της φόρμας εξυπηρέτησης των συγκεκριμένων σελίδων με κάποιον εκπρόσωπο τους. Ομοίως, αν η κράτηση έχει γίνει μέσω τουριστικού πράκτορα, χρειάζεται να έρθουμε σε επαφή μαζί του για περισσότερες λεπτομέρειες. Θα πρέπει όμως να γίνει σαφές πως και εδώ, οι αλλαγές στους όρους αφορούν τις περιόδους κατά τις οποίες και υπάρχουν περιορισμοί, οπότε αν το ταξίδι μας δεν βρίσκεται σε κοντινή ημερομηνία, μάλλον θα χρειαστεί να περιμένουμε νέα ενημέρωση, η οποία και θα αφορά τη στιγμή που μας ενδιαφέρει.

Πολλοί βέβαια νομίζουν πως η έσχατη λύση παρουσιάστηκε παραπάνω. Στην πραγματικότητα και επειδή ουκ ολίγες φορές δεν μπορεί να βρεθεί άκρη, υπάρχει ακόμα μια κίνηση που μπορούμε να κάνουμε για να διεκδικήσουμε πίσω τα χρήματα μας, εφόσον όμως η πληρωμή έχει γίνει ηλεκτρονικά. Αν η πληρωμή έχει γίνει μέσω εφαρμογής ή πλατφόρμας πληρωμών τύπου Paypal, μπορούμε να απευθυνθούμε εκεί. Εφόσον βέβαια δεν έχουμε αποτέλεσμα ή στην περίπτωση που η πληρωμή έγινε απευθείας με την κάρτα μας, μπορούμε να απευθυνθούμε στην τράπεζα ή και στον ίδιο τον πάροχο μας, όπως είναι για παράδειγμα η VISA ή η MASTERCARD. Μερικές φορές ενδέχεται, εφόσον η πληρωμή έχει γίνει μέσω υπηρεσίας πληρωμών και με μετατροπή συναλλάγματος, η διεκδίκηση να γίνεται μόνο μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, κάτι που για παράδειγμα ισχύει στη Revolut.

Κατά τη γνώμη μου οι προπληρωμές πρέπει να επιστραφούν τη στιγμή που τα ταξίδια ακυρώνονται λόγω ανωτέρας βίας και δη, με κρατικούς νόμους που έτσι κι αλλιώς τα απαγορεύουν. Όσο ο καιρός θα περνάει και όσο πιο μελλοντικά είναι το ταξίδι μας, τόσο πιο εύκολες θα πρέπει να γίνονται και οι διαδικασίες επιστροφής χρημάτων, καθώς θα έχει δημιουργηθεί μια καλύτερη οργάνωση λόγω γνώσης· αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε αχαρτογράφητα ύδατα λόγω της πρωτοφανούς κατάστασης που έχει δημιουργηθεί. Αφετέρου κι εφόσον αναμένεται μία δύσκολη Άνοιξη, αργά ή γρήγορα θα υπάρξουν κι άλλες αλλαγές, αφού τα ταξίδια θα περιοριστούν δια νόμου και οι πελάτες θα διεκδικούν μαζικά τα χρήματα τους. Δεν χρειάζεται να γίνουν σπασμωδικές κινήσεις λοιπόν, από όσους μέχρι στιγμής δεν καλύπτονται, καθότι είναι βέβαιο πως μια ακύρωση αυτήν τη στιγμή θα έχει ως πιθανότερη κατάληξη, ένα μόνο πολύ μικρό μέρος της προπληρωμής να καταλήξει και πάλι στα χέρια τους.