Εκτύπωση
Κατηγορία: Ελληνιστική Περίοδος
Εμφανίσεις: 2571
Κολοσσός της ΡόδουΌταν ο Μέγας Αλέξανδρος πέθανε, το αχανές κράτος του βυθίστηκε στην αβεβαιότητα, λόγω του τεράστιου κενού εξουσίας που επέφερε το άσχημο αυτό γεγονός. Μέσα από μια σειρά εντάσεων και σπουδαίων γεγονότων, οι Διάδοχοι και οι Επίγονοι θα διαμοιράσουν τη Μακεδονική Αυτοκρατορία σε 4 βασίλεια, το Βασίλειο των Πτολεμαίων στην Αίγυπτο, το βασίλειο των Σελευκιδών στη Συρία, το βασίλειο των Ατταλιδών ή Περγάμου στη Μικρά Ασία και το βασίλειο των Αντιγονιδών ή Μακεδονίας στη Μακεδονία. Η έννοια πόλη-κράτος που είχε αρχίσει να καταρρέει από την εποχή που ο Φίλιππος ο Β' βασίλευε, κατά τους ελληνιστικούς χρόνους εγκαταλείπεται πλήρως. Η εξελικτική αυτή πορεία θα είναι καθοριστική για την ιστορική συνέχεια, όχι μόνο της συγκεκριμένης περιοχής, αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Θα είναι η αρχή για μια σειρά οριστικών αλλαγών, που θα καθορίσουν τα πραγματικά σύνορα που είχε ο Ελληνικός κόσμος.

Είναι η εποχή που δημιουργείται ο "Μηχανισμός των Αντικυθήρων"! Ονομάζεται έτσι διότι ανακαλύφθηκε σε ναυάγιο κοντά στα Αντικύθηρα. Για 2000 ολόκληρα χρόνια κρύβει τα μυστικά της χρήσης του. Θεωρήθηκε αστρονομικό όργανο, αλλά είναι γνωστή η χρήση του κι ως ημερολόγιο, καθώς υπολόγιζε τις κινήσεις του Ήλιου και της Σελήνης, τις φάσεις της και τις εκλείψεις τους. Καθόλου απίθανο να περιείχε και πλανητάριο.

Η Ελληνιστική εποχή βρίσκει την Ελλάδα με μια ραγδαία ανάπτυξη στις επιστήμες, τα γράμματα αλλά και τις τέχνες. Το σύμπλεγμα της Αφροδίτης, του Έρωτα και του Πάνα είναι ενδεικτικό στην εποχή, που το κάλλος παίζει τον καθοριστικό ρόλο. Ο Πάνας πλησιάζει την Αφροδίτη, η οποία ετοιμάζεται να πάρει το λουτρό της κι εκείνη τον απειλεί ή τουλάχιστον προσποιείται πως τον απειλεί με το σανδάλι της. Παράλληλα, ο Έρωτας με μορφή μικρού παιδιού προσπαθεί να τον απομακρύνει. Οι ρεαλιστικές λεπτομέρειες, η κίνηση κι ένας συνδυασμός στοιχείων καθιστούν το έργο μέσα στα κορυφαία, που διασώθηκαν από την Ελληνιστική εποχή.
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies, για τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής διαδικτυακής εμπειρίας.